بررسی وضعیت آموزشی مدارس در پایان هر سه سال تحصیلی

مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه‌ریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس مشخص شود
وضعیت آموزشی مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله گفت: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه‌ریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

به گزارش کیان آنلاین به نقل از ایسنا، رضا مراد صحرایی در نشست تخصصی با نخبگان  فرهنگی، با اشاره به این‌که تعلیم و تربیت، اساس نظام فکری اسلام است، افزود: هدف تعلیم و تربیت اسلامی، تربیت انسان مهذب است و فعالیت‌های برنامه ریزان و معلمان باید برای تحقق این هدف سازماندهی شود.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که دانش آموز از نگاه اسلام، رهپوی دانایی است، اظهارکرد: از همین رو اولین کلمه و نخستین فرمان آخرین کتاب آسمانی، امر به خواندن است.

وی با توجه به اینکه مدرسه کانون تحول و مدیر مدرسه و معلم محور این تحول هستند، افزود: استفاده از پیشینه پژوهشی اصلی‌ترین راهکار یک مدیر موفق است. یک راهبر آموزشی موفق قبل از هر تصمیم‌گیری باید به پیشینه پژوهشی آن توجه کند و مجددا هزینه و زمان صرف نکند و از پیشینه‌های قبلی نهایت بهره‌برداری را کند مانند طرح کتابخانه کلاسی به عنوان یک بسته تحولی یا طرح  تحولی کانون مدرسه و… که از این جمله هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صحرایی با اشاره به آسیب‌ها و چالش‌های کنکور و حل این مسئله افزود: مرکز سنجش و ارزشیابی با برنامه ریزی دقیق در پایان هرسه سال تحصیلی اقدام به برگزاری یک پیمایش تشخیصی می‌کند تا وضعیت آموزشی مدارس و نقاط قوت و ضعف آن‌ها مشخص شود تا در موقع لزوم و با ارائه کارنامه، راهکارهای لازم ارائه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *